Teprve časový odstup ukáže, jestli Krzysztof Pederecki vstoupí do dějin jako Beethoven přelomu tisíciletí. Hudbě sklonku 20. století vtiskl charakteristickou podobu, obohatil ji o nekonvenční zvuky plné emocionálně působivých prostředků. Doplní jej folklorem ovlivněná díla Vítězslavy Kaprálové a Karla Szymanowského, jehož Houslový koncert č. 2 zazní v podání ďábelského Milana Paľy. Ten se zhostí i sólového partu v Pendereckého Vilovém koncertu.
Na závěrečném koncertě Moravského podzimu se můžete těšit na těleso z dalšího partnerského města moravské metropole, z polské Poznaně. Program připomene nedožité devadesátiny Krzysztofa Pendereckého, jednoho z nejvýznamnějších tvůrců polské a potažmo světové hudby druhé poloviny 20. století.
KRZYSZTOF PENDERECKI
Tři kusy ve starém slohu z filmu Rękopis znaleziony w Saragossie (Rukopis nalezený v Zaragoze)
Adagietto z opery Raj utracony (Ztracený ráj)
Violový koncert
VÍTĚZSLAVA KAPRÁLOVÁ
Suita rustica op. 19
KAROL SZYMANOWSKI
Houslový koncert č. 2 op. 61
Milan Paľa viola, housle
Poznaňská filharmonie
dirigent Łukasz Borowicz
Program koncertu ke stažení zde.
Koncert se koná za podpory Polského institutu v Praze a města Poznaň.